RSS

Wednesday, October 27, 2010

SERPIHAN- serPihan

Criminal Procedure Code
Civil Procedure
Evidence 1
Evidence in Shariah Procedure
Professional Practice 1
English for Academic Purpose


************
Final Exam
Hanyalah serpihan kecil dari ujian dunia
Ia bukanlah visi namun tanggungjawab
Ya Allah
Andai kejayaanlah yang terbaik untuk agamaku
Aku pinta ya Allah
Andai kejayaanlah yang menjauhkan agamaku
Aku lebih memilih agamaMu
Kejayaan ini bukan untuk sesiapa
Demi Allah
Demi Dakwah
Demi Keluarga
Demi aku
Jika ada
Ujian ini bakal menentukan
apakah dakwah itu bermusim
pada Allah kita berkira
Sedang ummat dijajah imannya tidak bermusim
kerana kerja daei itu juga bukan sahaja di musim bunga
yang membahagiakan dan memudahkan
ia juga pada musim dingin menggigit tulang
pada musim panas memercik keringat
kerana itu
Janganlah kau jadikan aku lemah dengan ujian ini
Jangan membuat aku ragu dan memilih
Sesungguhnya ini sahaja yang aku andalkan
Di jalan cinta para pejuang
Dalam mentaatiMu tidak perlu kurisaukan kemampuanku

- Nurul 'Izzah Zainol-
1406pm










0 comments:

Post a Comment